Niniejszy komunikat dotyczy dotacji przyznawanych na podstawie art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842, z późn. zm.) oraz dotacji przyznawanych na podstawie rozporządzeń Rady Ministrów w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19.
 
Powiatowy Urząd Pracy w Busku-Zdroju zawiadamia, że obowiązek poinformowania przedsiębiorcy o spełnieniu przez niego warunku do uznania, że dotacja nie podlega zwrotowi, zgodnie z zapisami § 3 ust 1 i 2 umowy, realizowany jest poprzez przesłanie odpowiedniej informacji za pośrednictwem platformy praca.gov.pl.
W celu sprawdzenia, czy dana dotacja została uznana za bezzwrotną, należy zalogować się na swoim koncie na platformie praca.gov.pl oraz sprawdzić, czy w historii zdarzeń powiązanych z wnioskiem, na podstawie którego udzielono dotację, znajduje się zdarzenie o treści „dotacja została uznana za bezzwrotną".
Przesłanie przez Urząd powyższej wiadomości nie ogranicza prawa do żądania zwrotu dotacji w przypadku powzięcia w późniejszym czasie informacji, że warunek do uznania dotacji za bezzwrotną nie został jednak spełniony, np. dokonano wstecz zmian w CEIDG albo KRS związanych z zawieszeniem lub zakończeniem działalności gospodarczej przed upływem okresu 3 miesięcy od daty udzielenia dotacji, lub stwierdzenia istnienia innych podstaw do żądania zwrotu dotacji określonych w umowie.