Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku-Zdroju ogłasza kolejny  nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, przyznawanego na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.).
 

Wnioski można składać w terminie do 12 czerwca 2020 r.


Aktualne wzory niezbędnych formularzy oraz „Zasady ubiegania się o udzielenie dofinansowania ..." znajdują się tutaj.

Preferowanym sposobem złożenia wniosku jest przekazanie go w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl.

Dopuszcza się również możliwość złożenia wniosku w formie papierowej wysyłając go pocztą lub składając bezpośrednio w PUP na stanowisku podawczym znajdującym się przy głównym wejściu do urzędu.


WAŻNE.

 
  1. Przed złożeniem wniosku prosimy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania ...". 
  2. Prosimy o uważne wypełnianie składanych dokumentów m.in..
    • odpowiednie kwalifikowanie pracowników do grup wiekowych w wykazie pracowników uprawnionych do świadczeń, tj.
      pracownik poniżej 30 roku życia – w kolumnie dotyczącej wieku wpisać liczbę „0";
      pracownik powyżej 30 roku życia – w kolumnie dotyczącej wieku wpisać liczbę „1",
    • nieuwzględnianie w kalkulatorze kosztów ubezpieczeń społecznych, jeżeli przedsiębiorca korzysta lub zamierza korzystać (złożył wniosek do ZUS) ze zwolnienia ze składek,
    • ustalanie 2 miesięcznego okresu spadku obrotu gospodarczego spowodowanego epidemią tak, by okres ten mieścił się w przedziale pomiędzy 1 stycznia br. i dniem poprzedzającym dzień wypełnienia wniosku,
    • ustalanie 2 miesięcznego okresu spadku obrotu gospodarczego spowodowanego epidemią z wykorzystaniem zasady „miesiąc = 30 dni" wyłącznie wtedy, gdy okres ten zaczyna się od innego dnia niż pierwszy dzień miesiąca,
    • w przypadku wniosku elektronicznego w rubryce „nazwa" - wpisywanie imienia i nazwiska przedsiębiorcy, gdy przedsiębiorca jest osobą fizyczną, np. „Usługi Budowlane Jan Kowalski"
    • wpisywanie numeru PESEL, pomimo że we wniosku elektronicznym pole to nie jest w czerwonej ramce, podobnie jak w przypadku nazwy ulicy lub numeru lokalu w adresie siedziby,
    • wpisywanie we wniosku wyliczonego w kalkulatorze spadku obrotu gospodarczego, a nie przedziału do którego ten spadek się kwalifikuje

      oraz zadbanie o kompletność wniosku.
  3. Jednym z wymaganych załączników do wniosku jest m.in. umowa o wypłatę dofinansowania. W przypadku gdy wniosek jest składany w formie papierowej, do wniosku należy dołączyć dwa podpisane egzemplarze tej umowy.
  4. Planowane są kolejne nabory wniosków. .