WAŻNE dla przedsiębiorców, którzy korzystają z dofinansowania do wynagrodzeń pracowników i ubezpieczeń społecznych od tych wynagrodzeń

Print Drukuj
Przypominamy, że zgodnie z zapisami umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, w terminie 30 dni po upływie okresu dofinansowania, do Urzędu Pracy należy doręczyć:
  1. dokumenty potwierdzające prawidłowość wykorzystania otrzymanych środków,
  2. dokument/y, potwierdzające zatrudnienie pracownika/ów przez okres objęty dofinansowaniem. 
W związku z powyższym prosimy tych przedsiębiorców, którzy w kwietniu br. składali wnioski o przyznanie dofinansowania na 1 miesiąc, tj. tylko za kwiecień br., o doręczenie do 01.06.2020 r. następujących dokumentów dotyczących każdego z pracowników objętych dofinansowaniem:
  • kopię listy płac za miesiąc kwiecień;
  • kopię pokwitowania odbioru tego wynagrodzenia przez pracownika, jeżeli takiego pokwitowania nie ma liście płac, lub kopię przelewu wynagrodzenia na rachunek pracownika;
  • kopie deklaracji ZUS DRA, raportu imiennego ZUS RCA oraz przelewu składek do ZUS, dotyczących wypłaconego za kwiecień br. wynagrodzenia, jeżeli składki na ubezpieczenia społeczne były objęte dofinansowaniem;
  • oświadczenie o okresie zatrudniania pracownika w kwietniu br. (przykładowa treść oświadczenia poniżej):
    „Oświadczam, że pracownicy/pracownik objęci/ty dofinansowaniem części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 byli/ł przez cały kwiecień 2020 r. bez przerwy zatrudnieni/ony w przedsiębiorstwie"
Jeżeli dany pracownik nie był zatrudniony przez cały miesiąc w oświadczeniu należy wskazać przepracowany przez niego okres w kwietniu.
Oświadczenie powinno zawierać w nagłówku dane przedsiębiorcy (nazwa oraz NIP) oraz musi być podpisane przez przedsiębiorcę lub osobę/y uprawnione do reprezentowania przedsiębiorcy.
 
Dane osobowe pracowników nie objętych dofinansowaniem zawarte w treści kopii w/w dokumentów należy zanonimizować.
 
Powyższe dokumenty wraz z krótkim pismem przewodnim można składać osobiście na stanowisku podawczym znajdującym się w głównym wejściu do Urzędu. W celu uniknięcia zdekompletowania składanych dokumentów należy je zapakować w kopertę lub koszulkę foliową.
Istnieje także możliwość przesłania dokumentów drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy praca.gov.pl przy wykorzystaniu usługi „Pismo do Urzędu Pracy". W takim przypadku dokumenty należy zeskanować oraz dołączyć jako załączniki do pisma elektronicznego. Pismo to powinno być opatrzone podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym przez osobę uprawnioną do reprezentowania przedsiębiorcy. W treści samego pisma prosimy wskazać cel składanych dokumentów.  
 
Informujemy, że przy osobistym składaniu powyższych rozliczeń będzie można odebrać umowę. Ci przedsiębiorcy, którzy nie będą mogli skorzystać z takiej możliwości, proszeni są o kontakt telefoniczny (41 370 91 15) w celu ustalenia sposobu doręczenia umowy.
 
Informacje o publikacji dokumentu